събота, 30 август 2008 г.

Валутните сделки

Част от моята стратегия за търговия на валутните пазари е задължителното комбиниране на стоп поръчката с такава за откриване на обратна позиция с двойно по-голям обем.

Ще се опитам да илюстрирам с пример:

Откриваме Long USD/JPY от нива 110,00 с обем 1 лот. Поставяме стоп поръчка на 109,00 т.е. на 100 пипса потенциална загуба. Ако поръчката бъде активирана на 109,00 то заедно с нея автоматично откриваме Short USD/JPY от 109,00 с обем 2 лота.

При така развилите се обстоятелства на нас ще ни е нужно движение не от 100 пипса за да покрием първия стоп, а само движение от 50 пипса тъй като втората позиция е с обем двойно по-голям от първата. Това е един от важните елементи в моята стратегия и се надявам след демострацията повече хора да осъзнаят нуждата от това да използват стоп поръчки.

Уточнявам също така че подобно реверсиране на позиция се допуска не повече от 5 последователни пъти, след което крайния резултат се приема безусловно и не се допуска 6-то ривърсване на позицията.

За целите на публикацията тук ще измервам успеваемостта в пипсове, но в края на всяка седмица ще публикувам и отчет от демо сметка специално отворена за целта. По нея всеки може да засече достоверността на това което ще публикувам пред Вас.

Номера на сметката е 239469, а в началото на 2009 година смятам да предоставя на всеки желаещ да следи сметката в реално време специално генерирана парола, която ще му позовли в реално време да следи сделките ми.

4 коментара:

Анонимен каза...

Здравей Асене,
Прочетох встъпителните обяснения относно стратегията ти на търговия и мисля, че трябва да споделя следните неща:
Задължителен ревърс при стопиране на позиция, означава на практика, че винаги ще си в позиция, което пък значи, че постоянно трябва да си наясно с пазара. Тъй като това е невъзможно, то и идеята за задължителен ревърс според мен е грешна. В крайна сметка търговията на Форекс пазара е базирана върху оттъргуване на моменти с висок потенциал и сравнително нисък риск, което въобще не се случва непрекъснато, а и успешната търговия няма почти нищо общо с непрекъснатото познаване на посоката на пазара. Ти си отрекъл понятието "stand aside", като по този начин се лишаваш сам от преимуществата си в трейдинга, едно от които е, че можеш да трейдваш, тогава когато има зависимост, която да използваш.
Прогресивното, геометрично, нарастване на обема на всеки ревърс е чисто математическа концепция, която ти комбинираш с ТА, което създава хибрид, какъвто е невъзможен да съществува в средно и дългосрочен период.
Проверих правилото ти за "непозволения 6-ти ревърс" и ми се струва че е съобразено с познатите "extended" корективни конструкции, които на практика са единствените които водят до злополучен изход от стратегията ти, предвид начина ти на поставяне на стоповете.
Тъй като те са нормално с три-подвълни и рядко и най-много 5 подвълни (поне според теорията), то 5-тият ти ревърс, в най-лошия случай, ще активира позиция по посока на тренда, която следва да избие загубите в следствие на надутия вече обем. Тук обаче стои въпросът, какво пречи да видим extended с повече вълни?
Щом има теоритична възможност за издънка, то значи че тя ще се случи.
Бърза сметка показва, че при обичайния ти един лот (1), на петия ревърс вече позицията е с обем 32 лота (64:1 левъридж) или 3 200 000. Което пък значи, че даже няма да имаш марджин да я отвориш с акаунт от 50 000 и предвид предходните загуби.
С други думи ти си готов да фалираш, просто се надяваш, че е възможно за относително дълъг период от време да ти се размине.Поради това мисля, че това е ОПРЕДЕЛЕНО губеща стратегия, просто въпросът е кога ще се счупи гърнето.
Какво ти е мнението по въпроса?

asen_g каза...

Първо бих искал да ти блгодаря за коментара.

Възможно е когато съм писал обясненията за стратегията си да не съм успял съвсем точно да се изразя но никъде не съм отрекъл стоененто извън позиция като алтернатива. Напротив в голяма част от времето е нормално трейдъра да не е в позиция, при мен имайки предвид мащаба на графиките който ползавам е нормално доста често да не съм в позиция. Стратегията ми основно разделя пазара на две фази - трендова и рейнджова. Идеята за увеличаване на обема при ривърс се роди след търговия на така наречените формации ледж - за тяхното формиране както всички знаем са нужни по две опорни точки от всяка страна на пазара. Когато вече имаме тези две опорни точки и когато ползваме интервал на графиката над дневна повярвай ми концепцията за ривърс с двоен обем изобщо не може да доведе до фатален изход. Въпроса е никога да не се прилгага на графики под дневна. В момента сметката с която търгувам тук демонстративно е само 50 000 но можеш да видиш тази с която прилгам същата концепция но на пазара на акции. Нейния обем е 1 000 000 и целта ми е да видя след 1 година търговия какви ще са резултатите - според мен всеки резултат над 20% ще е успешен и смятам че постигането му е само въпрос на време. Относно това което си написал за вълните - признавам че аз никога не съм ги ползвал и не вярвам че могат да са ми полезни. Моделите за търговия който ползвам съм обещал че след няколко месеца ще ги описвам един по един, но просто ми се иска да мине малко време в което всеки един да види езултатите от тях и едва тогава да ги дикутираме. Поста ти обаче е много полезен за мен, защото възоснова на него смятам да направя нова сметка за търговия на валутния пазар която също да бъде с размер 1 000 000 за да успея да демонстрирам стартегията си с 5-тте ривърса успешно и да видим каква доходност може да се регистрира на годишна база.

Анонимен каза...

Асене, хвърлих бърз поглед върху системата. Мисля, че добрия ММ ще те измъква винаги. Доколкото мога да преценя от сделките, ти си го сметнал хубаво върху размера на акаунта.
Ще ти стискам палци!

systray

asen_g каза...

Мерси Краси, защо не разчистите малко във форума. Много се отрови атмосферата от точно няколко човека сякаш или така ми се струва...